Vertrouwen. Met plezier naar school.
We vinden het belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan. Dat ze opgroeien in een veilige en vertrouwde omgeving, waarbij hun ontwikkeling centraal staat. We werken spelenderwijs maar bewust aan het vertrouwen, de zelfstandigheid en de veiligheid van elk kind.

Verbinding. Samen leren we meer.
We leren de kinderen met openheid en respect om te gaan met hun medemens. Onze christelijke normen en waarden helpen daarbij. Daartoe beschouwen we de klas en de school als oefenplaats. We zorgen voor elkaar, luisteren naar elkaar, hebben aandacht voor elkaar, leren van elkaar en werken samen waar het kan.

Vooruitgang. Ruimte voor ontwikkeling.
Voor ons zijn alle kinderen even belangrijk. Hun ontwikkeling staat centraal. Waar het ene kind makkelijk door de schoolstof gaat en extra uitdaging nodig heeft, loopt het andere kind tegen moeilijkheden aan en heeft het ondersteuning nodig. De Schepershoek heeft aandacht voor de individuele mogelijkheden van het kind. We werken toe naar steeds een beetje meer zelfstandigheid, met steeds meer eigen verantwoordelijkheid.